Fii alert! Prinde newsletterul

Puţin din fiecare

Puţin din fiecare înseamnă să învăţăm să mâncăm echilibrat. Să respectăm principiul celor trei mese zilnice, să ne respectăm corpul şi mintea. Să ne facă plăcere să luăm masa, fără excese şi fără interdicţii.

Specialiştii nu fac decât să ne vină în ajutor. Ascultă-le sfaturile.

Ce alegem: paine alba sau paine neagra?

 

Care este diferenta intre ele si ce beneficii aduc organismului nostru?

 

(Articol publicat pe site-urile www.topsanatate.ro si www.eva.ro).

 

Dr. Anda Avramescu, medic specialist MG, Rezident an I Diabet si Nutritie si membru al Fundatiei Pentru Alimentatie Sanatoasa ne explica avantajele si dezavantajele consumului de paine alba si neagra.

citeşte mai mult

Din misterele aditivilor alimentari

Daniela Nuţă, Institutul de Sănătate Publică Bucureşti, Membră a Fundaţiei pentru Alimentaţie Sănătoasă
(Articol publicat în revista Slab sau Gras, nr. 58/Noiembrie-Decembrie 2009)

Slab sau gras

Aditivii alimentari sunt parte a multora dintre produsele alimentare pe care noi le consumăm în fiecare zi şi joacă un rol important în viaţa noastră. Ei le ajută să nu se deterioreze foarte repede, dau culoare, gust, elasticitate sau leagă diferite componente ale alimentului. E-urile, aşa cum sunt denumiţi standard aditivii, prin simpla lor prezenţă într-un aliment, determină îngrijorarea consumatorului. Avem motive reale să ne temem?

citeşte mai mult

Acizii grasi polinesaturati protejeaza inima

Autor: Dr. Ciprian Constantin, Medic cu specializarea Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice, Membru FPAS
(Articol publicat în revista Farmacia Ta, nr. 104/Noiembrie-Decembrie 2009)

Farmacia ta


Studiile epidemiologice si clinice au demonstrat ca o alimenatie bogata in acizii grasi polinesaturati are un impact pozitiv asupra incidentei bolilor cardiovasculare. Consumul alimentelor bogate in acizi grasi polinesaturati, asa numitii acizi grasi Omega-3 sau/si acizi grasi Omega-6, este benefic persoanelor cu predispozitie genetica pentru afectiuni coronariene
Grasimile „bune” sunt grasimile nesaturate (polinesaturate si mononesaturate). Ele se gasesc predominant in uleiurile vegetale, in margarinele tartinabile de calitate, in pestele gras, in nuci si in semintele oleaginoase.

citeşte mai mult

Ce mâncăm?

Autor: Dr. Ciprian Constantin, Medic cu specializarea Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice, Membru FPAS

(Articol publicat în revista Avantaje, Noiembrie 2009)

 

Micul dejun – obligatoriu?

 

Unii susţin că nu pot mânca nimic dimineaţa şi că dacă iau micul dejun le e foame toata ziua... Aşadar sar peste el, mai ales atunci când ţin o dietă de slăbire. Pe de alta parte, unii nutriţionişti susţin că masa de dimineaţă nu trebuie ratată, indiferent de regim. Care e adevărul? Mâncăm sau nu dimineaţa?

citeşte mai mult

Alcoolism - Dependenţă, moderaţie, abstinenţă

Autor: Dr. Ciprian Constantin, Medic cu specializarea Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice, Membru FPAS
(Articol publicat în revista Practic Sănătate, nr. 1, Noiembrie 2009)

Practic Logo

 

Alcoolismul se referă la orice condiţie care rezultă din consumul continuu de băuturi alcoolice în ciuda problemelor de sănătate şi a consecinţelor sociale negative pe care le cauzează. Definiţiile medicale descriu alcoolismul ca o boală care rezultă din consumul persistent de alcool în ciuda consecinţelor negative repetate. Alcoolismul se poate referi şi la preocuparea de a procura alcool şi/sau la imposiblitatea de a recunoaşte efectele dăunătoare ale consumului excesiv. Deşi nu toate aceste definiţii specifică obligativitatea consumului de alcool zilnic, unele dintre ele o fac, specificând efectele acestuia pe termen lung, precum dependenţa şi simptomele renunţării la consum.

citeşte mai mult

Dieta în hipertensiunea arterială

Autor: Dr. Georgiana Stan, Medic Rezident cu specializarea Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice, Membru FPAS

(articol publicat pe www.topsanatate.ro, pe 21.10.2009)

Top sanatate

Hipertensiunea arterială (HTA) este afecţiunea cu cea mai mare frecvenţă la populaţia adultă din ţările dezvoltate. Primele măsuri care se aplică în HTA sunt cele referitoare la modificarea stilului de viaţă. Cei mai importanţi  factori legaţi de dietă şi asupra cărora modificarea stilului de viaţă are un impact foarte mare sunt greutatea în exces/obezitatea, ingestia crescută de sare, consumul de alcool şi sedentarismul.

Regimul alimentar urmăreşte în primul rând o dietă echilibrată, fără excese.

citeşte mai mult

Vrei să slăbeşti? Ai grijă la echilibrul nutriţional

Autor: Dr Anda Avramescu, Medic specialist MG, Rezident an I Diabet si Nutritie

(articol publicat pe www.eva.ro, pe 09.10.2009)

 

eva

Alimentaţia echilibrată este una din componenetele stilului de viaţă sănătos, şi numai mâncând echilibrat putem să ne menţinem greutatea ideală, să prevenim apariţia unor boli sau a unor carenţe şi să avem un tonus mai bun.

Sunt 5 principii de bază ale unui echilibru nutriţional, egale ca importanţă:

citeşte mai mult

Rolurile miraculoase ale antioxidanţilor

Autor: Dr Anda Avramescu, Medic specialist MG, Rezident an I Diabet şi Nutriţie

(articol publicat pe www.healthy.ro pe 25.09.2009)

 

Healthy

Carotenoizii reprezintă o clasă formată din peste 600 de substanţe, dintre care cele mai cunoscute sunt: alfa şi beta carotenul, licopenul, luteina, zeaxentina.

citeşte mai mult

Sarea în bucate cu moderaţie

Autor: Dr Anda Avramescu, Medic specialist MG, Rezident an I Diabet si Nutritie

(articol publicat pe www.topsanatate.ro pe 23.09.2009)

Top sanatate

Sarea de bucătărie (clorura de sodiu, NaCl) este indispensabilă organismului, contribuind la menţinerea volumului lichidelor extracelulare (deci indirect influenţează tensiunea arterială), la contracţia şi relaxarea muşchiului şi la transmiterea impulsului nervos. Sarea se găseşte natural în alimente - carne, lactate - dar mai ales în cele preparate, deoarece îmbunătăţeşte gustul şi ajută la conservarea pe termen lung – mezeluri, afumături, semipreparate.

citeşte mai mult

Ce înseamnă să trăim sănătos?

Autor: Dr. Robert Ilie Dinu
Clinica de Diabet Nutiţie Boli metabolice, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova
(articol publicat pe www.healthy.ro pe 18.09.2009)

Healthy

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a propus în 1946 următoarea definiţie pentru sănătate: „Sănătatea este o stare pe deplin favorabilă atât fizic, mintal cât şi social, şi nu doar absenţa bolilor sau a infirmităţilor”. Mai târziu, a fost inclusă în această definiţie şi „capacitatea de a duce o viaţă productivă social şi economic”. Există, totuşi, unele stări care ne pot direcţiona foarte uşor spre o stare de boală. Includem aici câteva din cele mai recente flageluri care au invadat societatea contemporană şi, implicit, societatea românească: sedentarismul, alimentaţia dezechilibrată, stresul psihic cu întregul şir de afecţiuni pe care acestea le generează: obezitate, diabet, boli cardiovasculare, cancer etc.

citeşte mai mult

Fibrele alimentare, un regim pentru sanatate

Autor: Angela Ciltan
(articol publicat in revista Ioana pe 04.09.2008)

Fibrele alimentare (FA) sunt substante prezente in produsele de origine vegetala (legume, fructe, cereale si produse derivate).

citeşte mai mult

Stilul de viaţă, duşmanul modernităţii

Autor: Ioana Georgescu
(articol publicat în România Liberă pe 13.08.2008)

Aşa-numitul "stil de viaţă modern" ocupă un rol decisiv în apariţia multor afecţiuni. Din păcate, acest progres este însoţit şi de o serie de neajunsuri, iar printre cele mai comune putem aminti: nutriţia inadecvată, sedentarismul, fumatul, poluarea, stresul, abuzul de alcool şi alte substanţe nocive, dezechilibrul spiritual şi moral. Sedentarismul este un însoţitor tot mai frecvent al alimentaţiei nesănătoase şi un duşman din ce în ce mai mare al sănătăţii globale." Prof. Dan Cheţa.

citeşte mai mult